Valsts SIA «Latvijas valsts ceļi» aicina Jēkabpils novada domi slēgt līgumu par veloceliņa Sala–Jēkabpils pārņemšanu pašvaldības uzturēšanā, kas nozīmē, ka pašvaldībai būtu jārod finansējums un jānodrošina celiņa tīrīšana, malu appļaušana, jāsedz apgaismojuma izmaksas un jāveic citi uzturēšanas darbi.
Diskusija par šo jautājumu notika domes Attīstības un tautsaimniecības jautājumu komitejā. Tās vadītājs Ainars Vasilis mudināja noskaidrot, vai ir kāds dokuments, kas apliecinātu, ka toreizējā Salas novada pašvaldība, kas iniciēja celiņa izbūvi, būtu apņēmusies to arī uzturēt un maksāt par apgaismojumu? Ceļu būvinženiera sniegtā informācija liecināja, ka ne Salas novada, ne «Latvijas valsts ceļu» rīcībā nav šādas vienošanās, ir tikai liecības par Salas iedzīvotāju vāktajiem parakstiem celiņa izbūves atbalstam. Varbūt esot bijusi tikai mutiska vienošanās? A. Vasilis rosināja tādā gadījumā rakstīt vēstuli «Latvijas valsts ceļiem» un lūgt izskaidrot, kāds ir viņu pamatojums domai, ka celiņa uzturēšana jāuzņemas pašvaldībai, ja tam nav bijis dots apstiprinājums no kādreizējā Salas novada. A. Vasilis arī atzina, ka šobrīd ir duāla situācija: iedzīvotāji zvana pašvaldībai, ka celiņš nav notīrīts, bet «Latvijas valsts ceļi» kopšanai nav plānojuši naudu, jo cer, ka pašvaldība visu pārņems. Tomēr dome nav gatava to darīt, un celiņš stāv nekopts.
Savukārt deputāts Aigars Nitišs un domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars pauda citu viedokli. A. Nitišs minēja, ka pašvaldība droši vien no «Latvijas valsts ceļiem» un Satiksmes ministrijas nākotnē gaida kādu tranzītielu projektu apstiprinājumus un citus veloceliņus. Tāpēc varbūt nevajagot būt uzreiz tik kategoriskiem, bet gan papētīt, kā rīkojas citas pašvaldības – vai tās šādus celiņus pieņem apsaimniekošanā, ja tikai kāds ir gatavs tos izbūvēt. Un, ja to dara, tad jānoskaidro, ar kādiem noteikumiem: vai pārņem pirms vai pēc garantijas laika beigām.
K. Stars vaicāja, vai atbilstoši aprēķinātajām veloceliņa uzturēšanas izmaksām, kas gadā varētu būt aptuveni 7300 eiro, varēs saņemt atbilstošu naudu ceļu un ielu fondā, ja dome uzņemsies uzturēšanas darbus? Speciālista skaidrojums bija, ka par to vaicāts un atbilde bijusi, ka tādā gadījumā ceļu fonda naudu uzturēšanai drīkst izmantot, bet papildus neko nesaņems. K. Stars atgādināja, ka veloceliņus taču būvē iedzīvotāju vajadzībām. Turklāt citos gadījumos, piemēram, veloceliņus uz Spuņģēniem vai Zīlāniem pašvaldība ir izbūvējusi pati par saviem līdzekļiem, pārņemot ceļa nodalījuma joslu no «Latvijas valsts ceļiem».
– Jēkabpils–Salas veloceliņa gadījumā tas ir izbūvēts par valsts naudu, un būtu tikai loģiski, ja mēs to ņemam un apsaimniekojam. Ja skatāmies nākotnē, tad loģiski, ka mēs taču gribam, lai būtu veloceliņš arī līdz Biržiem un Līvānu virzienā. Jābūt korektiem! Pārņemam un darbojamies, lai viss ir notīrīts un deg apgaismojums, – mudināja Kārlis Stars.
Deputāti vienojās, ka vispirms iepazīsies ar citu pašvaldību pieredzi un tad lems, ko darīt.
prusaks
Jāņem vien būs domes pārziņā. Cik esmu ievērojis, tad pārmērīgi noslogots celiņš nemaz nav, tātad uzturēšanas izdevumi nebūs pārāk lieli.
Seniors
Tātad,nekādu oficiālu apņemšanos nav ne vecā, ne jaunā pašvaldība uzņēmusies. Stars lokās, jo raivis ar kārli to mutiski apsolīja,bet dome nav pilnvarojusi šos 2 cilvēkus uzņemties saistības. Ai,ai, kārlis sasolīja uz savu galvu un tagad pa vīlēm lien tik laukā, ka nav pamata uzņemties šīs saistības.
Juvents
Veloceliņš Līvānu virzienā? Kas tas par domu asnu no vietnieka puses? Ja par LVC naudu, tad domei tur tik, cik "pie ratiem jāstāv", BET ja par novada līdzekļiem - kam tas ir vajadzīgs? Tāpat arī uz Biržiem - vai tiešām to vajag? Novada pilsētās un ciemos pietiek neatrisinātu jautājumu, kur nepieciešami līdzekļi!
Jānis
Celiņš jātīra, kur mana anita ar draudzeniti ies kalorijas dedzinat? Kajeles vel sniega samirks vai paslides. Bus nesmukumiņš.